НВК «СЗШ-ліцей» с. Козьови
при Львівському національному університеті імені Івана
Франка
Конспект уроку з математики
у 6 класі
«Рівняння та їх властивсті»
за підручником
Бевз Г.П. Математика 6 клас. Київ «Генеза» 2006р.
Укладено вчителем
математики
Козьова-2015
Тема: Рівняння та їх властивості.
Мета:
Ø навчальна:
повторити основні відомості про рівняння; ознайомити учнів з основними
властивостями рівнянь; формувати вміння застосовувати властивості при розв’язуванні
рівнянь;
Ø розвивальна: формувати, синтезувати, порівнювати, логічно викладати думку словесно та
письмово; виховувати культуру математичного мовлення;
розвивати навички спілкування в групі;
Ø
виховна: формувати вміння працювати в групах; виховувати відповідальність,
ініціативність, працелюбство; виховувати
самостійність, взаємоповагу; свідоме ставлення до здобуття та засвоєння знань.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форми роботи: групова, колективна, індивідуальна.
Обладнання: картки із завданням в групах
Хід уроку
І ФАЗА
а) Організаційна
частина
б) Перевірка
домашнього завдання
Вчитель
відповідає на запитання, що виникли під час розв’язування домашніх вправ.
в) Актуалізація
опорних знань
Фронтальне
опитування як інтерактивна вправа «мікрофон».
Учитель ставить запитання до учнів. Учням запропоновано
певний предмет (ручка, олівець), що виконуватиме роль мікрофона. Діти передають
його один одному, по черзі беручи слово. Відповідає тільки той,у кого уявний
мікрофон.
1.
Що таке рівняння?
2.
Що таке корінь
рівняння (або розв’язок рівняння).
3.
Що означає
розв’язати рівняння?
4.
Розв’язати рівняння
(заздалегідь записані на дошці):
а) х + 5 = -7;
б) х – 12 = 10;
в) -3у = 24;
г) х: (-5) = 10.
5.
Які доданки
називаються подібними?
6.
Сформулюйте правило
зведення подібних доданків.
7.
Зведіть подібні
доданки (заздалегідь записані на дошці):
а) 2х + 3х;
б) -х + 6х;
в) 5а – 3а;
г) -4а – 10а.
8.
Розкрийте дужки
а) 2(х –у);
б) 0,5(2 + с);
в) -2(2 + х);
г) -3(а – 2в).
Таблиця №1
Що знаємо?
|
Про що хочемо дізнатись?
|
Про що дізнались?
|
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель пропонує дітям
розв’язати задачу 1282
Ручка дорожча за олівець на 45 копійок, а 7 олівців коштують стільки,
скільки 2 ручки. Скільки коштує одна ручка?
Вчитель пропонує дітям скласти рівняння, якщо ручка коштує Х коп., а
олівець (Х-45) коп.
Учні класу працюють у парах. Складене рівняння перевіряється учнями за
здалегідь заготовленими записами задошкою.
7(х –
45) = 2х
Вчитель: -
Склали рівняння 7(х – 45) = 2х. таке рівняння поки що ми розв’язати не можемо,
бо не знаємо властивостей рівнянь.
Вчитель повідомляє тему і мету уроку.
Вчитель: - А тепер розв’яжимо
рівняння, яке склали до задачі 1282
7(х – 45) = 2х;
7х - 7*45 = 2х;
7х – 315 = 2х; Учні
записують в
7х – 2х = 315;
зошитах.
5х = 315;
х = 315: 5;
х = 63.
Відповідь: ручка коштує 63 коп.
ІІ. ФАЗА (Інтерактивна вправа)
Самостійна робота
з текстом підручника.
Кожна група отримує завдання № 1 та інструкцію
щодо його виконання:
1)
Прочитати п.37 (1)
стор. 241 – 242 (підручник: Бевз Г.П. математика 6 клас);
2)
Дати відповідь на
питання:
·
Сформулюйте першу
властивість рівняння.
·
Якщо в рівнянні 5х
+ 3 = 8 доданок 3 перенести з лівої частини рівняння в праву, то отримаємо рівняння …
·
Якщо в рівнянні 7х
= 18 – 2х доданок -2х перенести з правої частини рівняння в ліву, то отримаємо рівняння …
Завдання № 2
1.
Прочитати п.37 (2)
стор. 242;
2.
Дати відповідь на
питання:
·
Сформулюйте другу
властивість рівняння.
·
Якщо в рівнянні -2х
= 42 обидві частини рівняння поділити на -2, то отримаємо…
·
Якщо в рівнянні
-0,5х = 14 обидві частини рівняння помножити на -2, то отримаємо…
VІ. Формування
вмінь і навичок.
Колективне розв’язування вправ за підручником стор. 244
№ 1258 (б), № 1261 (б), № 1262 (б), № 1264, № 1266 (а,б).
Учитель викликає до дошки одного за одним декількох
учнів, інші учні записують в зошитах.
ІХ. Домашнє завдання (диференційоване).
Вивчити п.35 стор.
242, повторити § 19 (пропорція)
А: № 1256 (а), № 1257 (а), № 1263 (а)
Б: № 1257 (б), № 1263 (б), № 1267 (а) з зповторення № 1295
В: № 1267, № 1278 (а, б)
Х. Підсумки
уроку.
Рефлексія
Завдання за
групами: скласти по три запитання за темою уроку (по одному запитанню для
кожної групи).
Учитель: Наш
урок добігає кінця. Пропоную висловити свої враження від уроку, закінчивши
фрази (інтерактивна вправа «Незакінчені речення»):
-
«сьогодні на уроці
я навчився…»;
або
-
«сьогодні для мене
важливим було…».
Література:
1.
Бевз Г.П.
Математика 6 клас. Київ «Генеза» 2006р.
2.
Стадник Л.Г.
Комплексний зошит для поточного і підсумкового контролю знань з математики для
6 класу. Харків «Ранок» 2010р.
3.
Пироженко Л.В.
Сучаснийурок: Інтерактивні технології навчання.
– К.: А.С.К.,
2004р.
4.
Маркова І.С.
Інтерактивні технології на уроках математики. Харків «Основа» 2008р.
Немає коментарів:
Дописати коментар