Шукати в цьому блозі

неділя, 27 грудня 2015 р.

Конспект уроку з математики у 6 класі «Відношення і пропорції» за підручником Н.А.Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць.


НВК «СЗШ-ліцей» с. Козьови
при Львівському національному університеті імені Івана Франка





Конспект уроку з математики для учнів
6 класу «Відношення і пропорції»
за підручником  Н.А.Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць.



                                                                           




                                                                                                                             Укладено вчителем математики
Меклеш М.О
.







Козьова-2015
Тема: Відношення і пропорції
Мета: Встановити рівень оволодіння учнями основними теоретичними знаннями з теми. Узагальнити і систематизувати їх знання та вдосконалювати навички застосування при розв’язуванні задач. Розвивати увагу, спостережливість і розширити кругозір учнів. Засобами навчального матеріалу створити умови для усвідомлення цілісності
навколишнього світу.

Тип уроку: урок перевірки та коригування знань, умінь і навичок.

Очікувані результати:
Учні знають:теоретичний матеріал з даної теми.
Учні вміють:
-застосовувати набуті знання до розв’язування вправ і задач;х
-застосовувати набуті знання до розв’язування вправ і задач;
Поєднувати математичну та нематичну інформацію.
Учні мають більш точне уявлення про оточуючий світ.

Девіз уроку: «працюй для того, щоб насолоджуватися»

Епіграф: Хто нічого не знає, той не має в чому помилятися.
(Давньогрецький поет Менандра)

Хід  уроку
1.      Вступне слово вчителя.                                            Урок щоб легко нам почати
                                                                                     Слова важливі прошу пам`ятати,
                                                                                     Що Божа ласка душу очищає
                                                                                     І розум благодаттю наповняє.
                                                                                     То ж з Богом до вершин
                                                                                     Математичних знань крокуймо,
                                                                                     Бо математика- це храм науки
                                                                                     І щасливий той, хто увійде до нього.

II. Мотивація навчальної діяльності.
       Могутні крила сучасної науки  у своєму нестримному леті підносять нас до вершин пізнання, допомагають осягнути таємниці Всесвіту. Те, що вчора було фантастикою, стає сьогодні невід`ємною частиною нашої дійсності. Але з-поміж усіх турбот науки найголовнішою залишається одна—людина, найдосконаліше творіння живої природи.
       У 1643 році в родині Ньютона народився хлопчик, якого нарекли Ісааком. Він був кволим і немічним. Але хлопчик не тільки вижив, а й прожив 84 роки, майже не вдаючись до допомоги лікарів. У математиці й фізиці його відкриття можна порівнювати з подвигом. Проте помер Ісаак Ньютон з почуттям великого незадоволення собою—не встиг усього зробити. «Не знаю,- писав він напередодні,-- чим я можу здаватися світові. Але сам собі я здаюся тільки  хлопчиськом…» Проте світ думав інакше, його сучасники називали «прикрасою людського роду.
       Лише велика попередня праця, напружена робота думки, розуму, інтуїція. Творче натхнення ведуть до результатів. Варто згадати слова видатного англійського філософа, співвітчизника Ньютона,Френсіса Бекона:»  У кожній людині природа проростає або злаками, або бур’яном: нехай же вона своєчасно поливає перше і знешкоджує друге» Тому слід розвивати  свої можливості, у процесі навчання вдосконалювати свої задатки. Якщо до цього додати наполегливість, силу волі, працелюбство то з кожного учня з часом сформується особистість, яка зможе досягнути висот у певному виді діяльності.


ІІІ Усний рахунок.

Ми працюємо, відпочиваємо, займаємось спортом, робимо уроки а наш організм вистрачає енергію, яка вимірюється в кілокалоріях.вчені підрахували, що учень в день витрачає 2800 ккал. Аенергію забезпечує людину їжа. Отже ви в день повинні їсти їжі на 2800 ккал,при чому розподілити її так:
Метод «Семантична карта»
Заповнюємо учнями по ходу усних підрахунків учнями

Сніданок-25%

2800ккал

Вечеря-5%

Підвечірок-
20%


Обід-50%
                                                                                                     








IV. Актуалізація опорних знань
Виконавши завдання заповніть таблицю Метод «Мікрофон»
1.У скільки разів 28 більше від 7 (4)
2.Яку частину становлять 3 від 7 (3/7)
3.У скільки разів 1,5 менше від 9 (6)
4.Назвати попередній член відношення 40/10 (40)
5.Назвати наступний член відношення 80/5 (5)
6.Заповнити пропуски так, щоб утворились пропорція
36/12=6/х (2)
80/10=х/2 (16)
х/6=27/18 (9)
16/х=8/6 (12)
7.Знайти відношення величин:
2 мдо 2 см (100)
2т до 4 кг (500)
8.Знайти х:
8,5/х=0,5 (17)

А
1,5
Н
40
Б
8
О
5
В
46
П
9
Г
7/3
Р
100
Д
6
С
6
Е
16
Т
101
Є
200
У
48
Ж
1
Ф
3,8
З
45
Х
5/9
И
7
Ц
500
І
3/7
Ч
42
Ї
17
Ш
27
Й
3
Щ
64
К
5/7
Ю
52
Л
600
Я
12
М
11
Ь
39

           








Числа
4
3/7
6
40
5
2
16
40
40
12
Букви
В
І
Д
Н
О
Ш
Е
Н
Н
Я
Числа
3/7
Букви
I
Числа
9
100
5
9
5
100
500
3/7
17
Ї
Букви
П
Р
О
П
О
Р
Ц
І


V   Перевірка знання теоретичного матеріалу та основних понять
М е т о д и ч н и й    п р и й о м
«В т р а ч е н а   і н ф о р м а ц і я»
1. На що вказує 2-х  чисел?
2.Сформулюйте  основу  властивостей  відношення.
3.Що називають пропорцією?
4.Сформулюйте основу властивість пропорцій.
5.Яку залежність називають прямо пропорційною?
6.Яку залежність називають обернено пропорційною?
7.Хто з вчених ввів сучасний запис пропорції?
(a:b=c:d) ? Коли?
8.Що означає слово «пропорція»?(спів розмірність )
9.В яких напрямках    …..  використовується пропорційність ?

Методичний    прийом «Займи    позицію»
1.Які з величин є прямо пропорційним, а які обернено пропорційними?
а) маса товару і його вартість при старій ціні;
б) довжина дроту і його вартість;
в) довжина і ширина прямокутника при старій ціні;
г) периметр квадрата і довжина його сторони;
д) швидкість потягу і час для подолання ним заданої відстані;
е) площа квадрата і довжина його сторони;
є) кількість хлібин та їх маса при старій масі однієї хлібини;
 ж) кількість пакетів і маса одного пакета при розфасуванні 10 кг борошна;
з) кількість робітників, які виконують якусь роботу з однаковою продуктивністю праці і час виконання роботи;
і) шлях і час при старій швидкості;
ї) ціна товару і його кількість, якщо старою залишається вартість покупки.

Методичний   прийом  «Знайди  помилку»
Клоун вирішив знайти відношення  маси серця людини до маси її тіла.
Серце важить =  300 г,а маса людини 60 кг.
Він склав рівняння: 300 : 60 = 5 :1 і вигукнув: « Серце людини в 5 разів важче за масу її тіла!». Чи правий він? Давайте допоможемо йому скласти відношення, використовуючи вивчені властивості.
VI. Використання знань та вмінь при розвязуванні задач
Цікаві факти
Що ми знаємо про людину Чи знаєте ви, що людина складається з більш ніж ста трильйонів
[10] клітин, із більш ніж 200 кісток?
Точної кількості кісток у скелеті людини назвати неможливо, бо у 20% людей є відхилення щодо кількості хребців. Дехто із 20% має зайве ребро, проте з віком кількість кісток змінюється: деякі з них зростаються. Через це не завжди зрозуміло, як їх рахувати. Так, крижова кістка, очевидно, складається  з 5 хребців, які зрослися. Аналогічно, ніхто не може назвати точної кількості м’язів у людини. Фахівці нараховують їх від 400 до 680. Для перевірення: у коників близько 900 м’язів, у гусениць – близько  4000 тисяч.
Задача 1  Загальна довжина кровоносних судин в організмі людини – близько  100 тис. км. У скільки разів це число більше від довжини екватора, якщо діаметр земної кулі приблизно дорівнює 12,5 тис. км? (8)
Задача 2 Маса мозку людини становить 1:46 загальної маси тіла. Яка мама мозку, якщо маса хлопчика становить 41,4 кг?
41,4 кг – 1
Х кг – 1/46
41,4 : х = 1 : 1/46
Х= 41,4 * 1/46
Х= 0,90кг
Задача 3 За хвилину через мозок протікає близько 750 мл крові. Скільки крові протікає через мозок за добу? (1л=1000мл)
750 мл – 1 хв
Х мл – 1440
750: х = 1 : 1440
Х=1080000мл;
Х= 1080л
Задача 4  Знайти площу поверхні свого тіла. Відповідь округлити до десятих. Поверхня шкіри в середньому дорівнює близько двом квадратним метрам. Це потрібно знати, призначаючи деякі ліки і процедури. Для обчислення  площі поверхні шкіри застосовують таку формулу:

                                                             ( маса тіла * 4)+ 7
                                  Поверхня тіла = -------------------------
                                                             Маса тіла =+90  

( Масу слід брати в кг, поверхня вийде в  )
Їжа, яку ми споживаємо, це не тільки енергія, а й будівельний матеріал. Наш організм складається з клітин , а клітина-з жирів, білків, вуглеводів і води. Ще нам потрібні вітаміни, мікроелементи і клітковина. Вітамінів і мікроелементів людині потрібно трохи, а найбільше потрібно такого будівельного матеріалу як вуглеводи.
Задача  5.     Скільки треба з’їсти моркви, щоб забезпечити себе вітаміном А, якщо морква містить 0,9 % цього вітаміну, що становить 1.8 мг.(200мг = 20 г)
Задача 6.100 г шипшини містить 650 мг вітаміну С. На скільки відсотків забезпечимо себе цим вітаміном, якщо вип’ємо чай з цієї шипшини? ( 65%)
Задача 7.За все життя людина вживає 14 т вуглеводів – це джерело енергії для роботи мязів. Причому, 65 % вуглеводів наш організм отримує із зерновими, 22 % - з цукром, 13 % - з овочами. Найулюбленіший ваш продукт – цукор. Підрахуємо скільки ж людина його з’їдає за життя.
                                                  
                                                            14000 кг – 100 %
                                                               х кг – 22 %
                                                            14000 : х = 100 : 22
                                                             х = 14000 * 22 : 100
                                                                     х = 3080 кг
                                                                     х = 3 т 80 кг.          
                   А колись в Україні цукру не було. Його завезли в Європу воїни Олександра Македонського з Індії. На Русі тростниковий цукор став відомий у 12 ст. і лише в 1747 році німецький фізик Маркграф знайшов цукор у цукровому буряку.

Задача 8. У стані спокою кров у організмі людини розподіляється так:
25% загального її обєму міститься у мязах; 25% - у нирках; 15% - у судинах стінок кишечника; 10% обєму – у печінці; 8% обєму – у мозку;  4% - у судинах серця; решту – в судинах легень і решти органів. Скільки відсотків міститься у судинах легень і решти органів?( 13% )

V. Підсумок уроку :
             На сьогоднішньому уроці ми ознайомились з деякими фактами,  які  стосуються життєдіяльності людського організму. Проте навіть найточніші числа й обчислення не можуть охарактеризувати людину. Кожна людина – індивідуальність зі своїми обдаруваннями, нахилами. Тому доречно нагадати напис, який, за Платоном, зробили семеро давньогрецьких мудреців у храмі Аполлона в Дельфах: Пізнай самого себе!’’   
                Тобто пізнай свої здібності, порівняй їх зі здібностями інших, подумай, у чому ти можеш самовиразитись, твори, пробуй. Не в усіх здібності чітко виражені змалку, як у видатного німецького математика Карла Гауса. Збереглась легенда, що у трирічному віці він був присутній при розрахунку свого батька, водопровідного майстра, з робітниками. Батько помилився, а трирічний хлопчик виправив його. Після перерахунку присутні із здивуванням підтвердили правильність обчислень малого Карла. До слова, про себе він казав, що навчився рахувати раніше ніж розмовляти. Але не в усіх відомих людей здібності виявилися у ранньому віці. Відомого винахідника Едісона вигнали зі школи як нездібного до навчання учня, а відомий математик М. Лузін не зміг осилити шкільну математику без репетитора. Отже, кожному слід шукати свою улюблену справу, тому що можливості людини , як ви переконалися за сьогоднішній урок, є безмежними.
Запитання до учнів:
Що з уроку найбільше запамятолося?
Оцініть свій емоційний стан за допомогою смайлів настрою.
Якщо посмішок багато, то урок- вдався.
VI.Домашнє завдання:
Пропонується учням скористатися даними випущеної газети «Чи знаєте ви, що…?»

Скласти і розв’язати задачі, в яких би використовувалась пропорція. Повторити весь теоретичний матеріал даної теми.

Немає коментарів:

Дописати коментар