Шукати в цьому блозі

вівторок, 12 січня 2016 р.

Протокол №2

Протокол №2
Засідання методичного обєднання вчителів
предметів природничо-математичного циклу



«12»жовтня 2015 року
Присутні -8
Відсутні-0

Питання внесенні на обговорення:
1.Доповідь на тему "Інноваційні технології на уроках математики"
Обмін думками з даної теми вчителів, членів МО.
2.Обговорення відкритих уроків:
а) з алгебри у 11  кл «Логарифмічні рівняння»
б)з хімії у 9 кл «Нітратна кислота. Нітрати»
Слухали :
    1.    Меклеш М.О., ознайомила всіх членів методичного об’єднання природничо-математичного циклу, що розвиток освіти ХХІ століття спонукає до оновлення методів та прийомів навчання, запровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій, сучасних концепцій та способів формування в учнів предметних та життєвих компетенцій. Застосування інноваційних технологій, які будуються на комплексному психологічному вивченні особистості всіх учасників навчально-виховного процесу, дає можливість позитивно розвивати їх інтелектуальну, соціальну, духовну сфери, сприяє соціальному самоствердженню й культурному самостворенню. Використання різноманітних освітніх технологій є результатом творчого підходу вчителя до справи.
      Важливою умовою організації навчально-виховного процесу є вибір учителем раціональної системи методів і прийомів активного навчання, використання сучасних технологій у поєднанні з традиційними засобами. Процес навчання повинен бути організований так, щоб зорієнтувати дитину на досягнення нею цілей, які вона сама собі поставила.
Юнацтво повинно отримувати освіту не ту, що дається, а істинну; не поверхневу, а ґрунтовну, тобто – щоб розумна істота – людина привчилася керуватися не чужим розумом, а своїм власним, не тільки вичитувати з книжок та розуміти чужі думки,  але й розвивати у собі здібність проникати у корінь речей і виробляти істинне їх розуміння та використання [3]. Людина повинна прагнути не знати якомога більше, а знати, які знання їй потрібні та вміти їх застосовувати. Дитинство – не період підготування до майбутнього життя, а повноцінне життя. Отже освіта має базувати не лише на знаннях, які коли-небудь у майбутньому знадобляться дитині, але й на тому, що вкрай необхідне сьогодні – на проблемах її реального життя.
Доцільно на уроках використовувати інноваційні технології разом із традиційними, що дозволяє урізноманітнити діяльність учнів, а саме:
  • навчає здобувати знання самостійно;
  • акумулює вміння користуватися здобутими знаннями для рішення нових завдань;
  • сприяє набуттю комунікативних навичок і умінь (тобто умінь працювати в різноманітних групах, виконуючи різні соціальні завдання і ролі);
  • надає можливість широких людських контактів в знайомстві з різними точками зору на одну проблему;
  • навчає користуватися дослідницькими методами: збирати інформацію, факти, уміти їх аналізувати з різних точок зору, висувати гіпотези, робити висновки;
  • надає можливість висловлювати свої власні думки.
Проте слід пам’ятати, що хоча педагогічні технології й вимагають високої активності вчителя й учня, враховують психологічні й особисті риси всіх учнів, вносять індивідуальні корективи в навчальний процес, сприяють прояву та зростанню самостійності учнів, все ж таки вони не забезпечують усім учням однаково високого результату розвитку й навченості.
Викладання – це мистецтво, а не ремесло – у цьому самий корінь учительської справи… вічно винаходити, вимагати, удосконалюватися – от єдиний можливий курс сучасного вчителя. (М. А. Рибникова)
      Всі члени мо, що     вчителям, часто здається, що ми володіємо ключами від знань і, що саме ми, маємо передати їх дітям, вдало і старанно пояснивши, розтлумачивши. Але життя змінилось так, що школа більше не є монополістом знань і тому необхідно використовуючи сучасні інформаційні технології, йти в ногу з життям, щоб не бути викинутими на узбіччя.
2. Матолінець Н.І., наголосила, що проводилися відкриті уроки з використанням елементів інноваційних технологій: організовувалися взаємовідвідування уроків, індивідуальні консультації.
А також вона зазначила, що заслуговують уваги проведені відкриті уроки з алгебри у 11 кл «Логарифмічні рівняння.» Вчителька на початку уроку роздала аркуші із запитанням, складеними у вигляді тестів. Завдання повторюють матеріал попереднього уроку. По закінченні відведеного часу учні обмінюються аркушами і  здійснюють взаємоперевірку (тест «Інтелектуальна розминка»). Пізніше  учні самі ставлять запитання. На наступному етапі учні отримують завдання і обмінюються з іншими, вчать одні одних розв’язувати. Під час систематизації вивченого матеріалу використано математичне лото. В кінці уроку учні підводять підсумок уроку запитаннями та відповідями. В кінці уроку було оголошено домашнє завдання обов’язкового та високого рівня.
Матолінець Н.І. дала аналіз відкритого уроку з хімії у 9 класі «Нітратна кислота. Нітрати». Вчителька проводила урок з використанням технології критичного мислення.  На уроці використовувала різні методи і форми роботи, зокрема: «Семантична карта», «Знаємо-хочемо дізнатися –Дізналися»,, використала роботу в малих групах». Вчитель доброзичливо ставиться до дітей, підтримує їхню думку, вимагає повної і правильної думки. В класі відчувалася атмосфера співробітництва, взаємодії та взаємодопомоги. Учні організовані, дисципліновані.
Ухвалили:
1.     Всі члени мо,  погодились з тим, що вчителям, часто здається, що ми володіємо ключами від знань і, що саме ми, маємо передати їх дітям, вдало і старанно пояснивши, розтлумачивши. Але життя змінилось так, що школа більше не є монополістом знань і тому необхідно використовуючи сучасні інформаційні технології, йти в ногу з життям, щоб не бути викинутими не узбіччя.
2.     Відкриті уроки проведені вчителями заслуговують хорошої оцінки.

Матеріали засідання МО:
1.Опис досвіду
2.Конспекти уроків  по даній темі







Голова МО        _______________       О.М.Меклеш

Немає коментарів:

Дописати коментар