Протокол №2
Засідання методичного об’єднання вчителів
предметів природничо-математичного циклу
«12»жовтня 2015 року
Присутні -8
Відсутні-0
Питання
внесенні на обговорення:
1.Доповідь на тему "Інноваційні технології на уроках математики"
Обмін думками з даної теми вчителів, членів МО.
2.Обговорення відкритих уроків:
а) з алгебри у 11 кл «Логарифмічні
рівняння»
б)з хімії у 9 кл «Нітратна кислота. Нітрати»
Слухали :
1. Меклеш М.О., ознайомила всіх
членів методичного об’єднання природничо-математичного циклу, що розвиток
освіти ХХІ століття спонукає до оновлення методів та прийомів навчання,
запровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій, сучасних
концепцій та способів формування в учнів предметних та життєвих компетенцій.
Застосування інноваційних технологій, які будуються на комплексному
психологічному вивченні особистості всіх учасників навчально-виховного процесу,
дає можливість позитивно розвивати їх інтелектуальну, соціальну, духовну сфери,
сприяє соціальному самоствердженню й культурному самостворенню. Використання
різноманітних освітніх технологій є результатом творчого підходу вчителя до
справи.
Важливою умовою організації навчально-виховного процесу є вибір учителем
раціональної системи методів і прийомів активного навчання, використання
сучасних технологій у поєднанні з традиційними засобами. Процес навчання повинен
бути організований так, щоб зорієнтувати дитину на досягнення нею цілей, які
вона сама собі поставила.
Юнацтво повинно
отримувати освіту не ту, що дається, а істинну; не поверхневу, а ґрунтовну,
тобто – щоб розумна істота – людина привчилася керуватися не чужим розумом, а
своїм власним, не тільки вичитувати з книжок та розуміти чужі думки, але й розвивати у собі здібність проникати у
корінь речей і виробляти істинне їх розуміння та використання [3]. Людина повинна прагнути
не знати якомога більше, а знати, які знання їй потрібні та вміти їх
застосовувати. Дитинство – не період підготування до майбутнього життя, а
повноцінне життя. Отже освіта має базувати не лише на знаннях, які коли-небудь
у майбутньому знадобляться дитині, але й на тому, що вкрай необхідне сьогодні –
на проблемах її реального життя.
Доцільно на уроках використовувати
інноваційні технології разом із традиційними, що дозволяє урізноманітнити
діяльність учнів, а саме:
- навчає здобувати знання самостійно;
- акумулює вміння користуватися здобутими знаннями для
рішення нових завдань;
- сприяє набуттю комунікативних навичок і умінь (тобто умінь
працювати в різноманітних групах, виконуючи різні соціальні завдання і
ролі);
- надає можливість широких людських контактів в знайомстві з
різними точками зору на одну проблему;
- навчає користуватися дослідницькими методами: збирати
інформацію, факти, уміти їх аналізувати з різних точок зору, висувати
гіпотези, робити висновки;
- надає можливість висловлювати свої власні думки.
Проте слід
пам’ятати, що хоча педагогічні технології й вимагають високої активності
вчителя й учня, враховують психологічні й особисті риси всіх учнів, вносять
індивідуальні корективи в навчальний процес, сприяють прояву та зростанню
самостійності учнів, все ж таки вони не забезпечують усім учням однаково
високого результату розвитку й навченості.
Викладання – це мистецтво, а не ремесло – у
цьому самий корінь учительської справи… вічно винаходити, вимагати,
удосконалюватися – от єдиний можливий курс сучасного вчителя. (М. А. Рибникова)
Всі
члени мо, що
вчителям, часто здається, що ми володіємо ключами від знань і, що саме ми,
маємо передати їх дітям, вдало і старанно пояснивши, розтлумачивши. Але життя
змінилось так, що школа більше не є монополістом знань і тому необхідно
використовуючи сучасні інформаційні технології, йти в ногу з життям, щоб не
бути викинутими на узбіччя.
2. Матолінець Н.І., наголосила, що проводилися
відкриті уроки з використанням елементів інноваційних технологій:
організовувалися взаємовідвідування уроків, індивідуальні консультації.
А також вона зазначила,
що заслуговують уваги проведені відкриті уроки з алгебри у 11 кл «Логарифмічні
рівняння.» Вчителька на початку уроку роздала аркуші із запитанням, складеними
у вигляді тестів. Завдання повторюють матеріал попереднього уроку. По
закінченні відведеного часу учні обмінюються аркушами і здійснюють взаємоперевірку (тест
«Інтелектуальна розминка»). Пізніше учні
самі ставлять запитання. На наступному етапі учні отримують завдання і
обмінюються з іншими, вчать одні одних розв’язувати. Під час систематизації
вивченого матеріалу використано математичне лото. В кінці уроку учні підводять
підсумок уроку запитаннями та відповідями. В кінці уроку було оголошено домашнє
завдання обов’язкового та високого рівня.
Матолінець Н.І.
дала аналіз відкритого уроку з хімії у 9 класі «Нітратна кислота. Нітрати».
Вчителька проводила урок з використанням технології критичного мислення. На уроці використовувала різні методи і форми
роботи, зокрема: «Семантична карта», «Знаємо-хочемо дізнатися –Дізналися»,, використала
роботу в малих групах». Вчитель доброзичливо ставиться до дітей, підтримує їхню
думку, вимагає повної і правильної думки. В класі відчувалася атмосфера
співробітництва, взаємодії та взаємодопомоги. Учні організовані,
дисципліновані.
Ухвалили:
1.
Всі
члени мо, погодились з тим, що вчителям,
часто здається, що ми володіємо ключами від знань і, що саме ми, маємо передати
їх дітям, вдало і старанно пояснивши, розтлумачивши. Але життя змінилось так,
що школа більше не є монополістом знань і тому необхідно використовуючи сучасні
інформаційні технології, йти в ногу з життям, щоб не бути викинутими не
узбіччя.
2.
Відкриті
уроки проведені вчителями заслуговують хорошої оцінки.
Матеріали
засідання МО:
1.Опис досвіду
2.Конспекти уроків
по даній темі
Голова МО
_______________ О.М.Меклеш
Немає коментарів:
Дописати коментар