Шукати в цьому блозі

неділя, 10 січня 2016 р.

НВК «СЗШ-ліцей» с. Козьови при
Львівському університеті імені Івана Франка







Чарівний світ математики

(Засідання клубу «Ерудит»)







                                                     Підготувала :
                                                вчитель математики
                                  Меклеш М.О.

1-ий ведучий: Пропонуємо вашій увазі гру «Ерудит». Сьогодні це один із найцікавіших проектів в нашій школі. Сподіваємося, що наша зустріч буде пізнавальною, навчальною і цікавою. Усі ви виявите максимум кмітливості. Давайте привітаємо учасників команд.  Прошу членів команд зайняти свої місця за робочими місцями.


2-ий ведучий: Давайте привітаємо учасників команд.  Учасникам та їх уболівальникам бажаємо удачі.
1-ий ведучий: Нагадую правила гри.
-         щоб потрапити в лігу ерудитів потрібно пройти 5 турів;
-         кожен тур відрізняється один від одного, але в кожному з них є певна кількість завдань, які потрібно виконати;
-         відповіді на запитання повинні бути швидкими, чіткими та лаконічними,
-         після кожного туру команда вирішує, хто найактивніший в команді, написавши ім'я на аркуші паперу;
-         кожен хто виграє відбіркову гру стає членом «Ліги ерудитів» і на наступній грі він приймає участь у голосуванні, але проти нього ніхто не має права голосувати;
-         після шести відбіркових ігор відбувається фінальна гра «Ліги ерудитів».
2-ий ведучий:
Кожна наука пишається своєю історією. Але в математиці причин для вшанування своєї історії найбільше.
А чи знаєте ви творців історії математики?
1-ий ведучий: Отже, вирушаємо. Для кожної команди дається перелік імен видатних математиків. Вам потрібно дописати якомога більше точних і правильних відповідей. Першою починає грати та команда, яка найбільше точно дасть відповідей.
Франсуа Фрідріх….. (Вієт)
Карл Фрідріх……(Гаусс)
Рене ……...(Декарт)
Пєр ……..(Ферма)
Блез …..(Паскаль)
Микола Іванович….. (Лобачевський)
Ісаак …….(Ньютон)
Омар ……(Хайям)



Конкурс І (Розминка)

Запитання І команді:       (читає 1-ий ведучий)
1.Назвіть найбільше відємне ціле число (-1)
2.Інша назва абсолютної величини (модуль)
3.Розмістіть  поняття в такому порядку в якому вони вивчалися на уроках математики:
а) квадратне рівняння;
б)звичайний дріб;
в)квадратична функція;
г)формули скороченого множення;
Відповідь: (б; г; а; в)
4.Записати міри маси в порядку спадання:
а) центнер;  б) пуд;  в) кілограм;  г) тонна
Відповідь: (г; а; б;в;)

Запитання II команді:   (читає 2-ий ведучий)
1. Коли лінійне рівняння не має розв’язків? (0х=а, а=0)
2. Який інструмент потрібно матм,побудувати графік функції y=4x+1 (лінійку)
3.Розмістіть у порядку спадання числа:
а) 2;                        б) 3;                          в) sinП                       г) П;
Відповідь: (П; 2; 3; sinП)
4. Записати римські цифри в порядку зростання:
а) X;          б) C;          в) D ;            г) L;
Відповідь: (а; г; б; в;)

1-ий ведучий: Шановні друзі, визначте, хто з членів команди найактивніший і приніс вагомий  внесок у вирішенні ваших завдань.(команди голосують). Просимо оголосити ім'я того учасника і занесіть і таблицю.(Команди по черзі називають ім'я).
2-ий ведучий: Команда, яка швидко і правильно справилась із завданням має право першою вибирати конверти для ІІ конкурсу.
Конкурс II
Завдання із оранжевого конверта. Хто відповість на більшу кількість
запитань за 2хв.
Запитання І команді: (читає 1 -ий ведучий)
1. Другий степінь числа (квадрат)
2. Частина прямої, обмежена з 2-ох сторін (відрізок)
3.Відрізок, що з’єднує центр кола з будь-якою точкою кола (радіус)
4.Прилад для вимірювання кутів (транспортир)
5. Результат дії множення (добуток)
6.Перша координата точки (абсциса)
7.Відношення протилежного кута до гіпотенузи (sina)
8.Сума суміжних кутів (180)
9.Скільки основних гравців у команді футболістів? (11)
10. Що є графіком оберненої пропорційності?(гіпербола)
11.Чому дорівнює cos60? (0,5)
12Чому дорівнює 2? (32)
13.Твердження, що приймається без доведення? (аксіома)
14.У якому трикутнику кути при основі рівні? (рівнобедрений)
15.Два в квадраті-4, три в квадраті-9. чому дорівнює кут в  квадраті? (90)
16.Якщо у звичайному дробі чисельник більший, а знаменник менший, то цей дріб називається (неправильний)
17.Звичайний місяць закінчується 30-им, або 31-им числом? У якому місяці 28 число? (у кожному)
Запитання II команді: (читає 2-ий ведучий)
Завдання із зеленого конверта. Хто відповість на більшу кількість запитань за 2хв.
1.Результат дії віднімання (різниця)
2.Точка перетину діаметрів (центр)
3.Трикутник у якого всі кути рівні називається (рівностороннім)
4.Яку частинку року становить 1 місяць?()
5.Відношення довжини кола до його діаметра (пі)
6.Паралелограм з рівними сторонами (ромб)
7.Графік функції у=к:х (гіпербола)
8.Назва функції у=кх+в (лінійна)
     9.Вираз  (дискримінант)
10.Корінь рівняння 25х=0 (0)
11.Відрізок, що сполучає дві точки кола (хорда)
12.Коло, яке дотикається до всіх сторін трикутника (вписане)
13.Відрізок, який сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони (медіана)
14.Кут, вершина якого лежить на колі, а сторони перетинають це коло (вписаний)
15.Фігура, яка складається з 2-х пів прямих, що виходять з однієї точки (кут)
16.Кут, який більший за прямий, але менший від розгорнутого(тупий)
     17. Яке число ділиться без остачі на всі числа? (нуль)
   1-ий ведучий: Прошу гравців проголосувати, хто на цей раз був найактивніший        (учні   голосують )
Музична пауза. Лунає пісня
Конкурс ПІ (філологічний)
Запитання І команді: (читає 2-ий ведучий)
Вам потрібно вгадати, про який математичний термін йдеться, про­слухавши опис поняття, яке має ту ж назву, але з іншої галузі. Відповідаємо по черзі. Відповіді пишемо на аркушику.
1.З цим поняттям зустрічаються, крім математиків, барабанщики та мисливці. (Дріб)
2.Цим терміном позначають в анатомії пазухи, западини чи випинан­ня, замкнутий венозний канал, а в прямокутному трикутнику — це відношення катета і гіпотенузи. (Синус)
3.У мові це слово, не змінюючись, може бути й числівником, і дієсло­вом. (Три)
4.Таку назву має сузір'я Південної півкулі неба з 20 зірок, яскравіших від шостої величини, а в математиці — креслярський інструмент. (Цир­куль)
5.Цим словом називають цупку бавовняну або шерстяну тканину з чіткими похилими рубчиками, а в математиці — відрізок, який сполучає дві несуміжні вершини многокутника. (Діагональ)

6.Її дуже полюбляють льотчики, у географії позначають числами, про одну з них, яку захищали наші воїни під час Великої Вітчизняної війни, складено пісню. А в геометрії — це одна з відомих ліній у трикутнику та інших многокутниках. (Висота)
2-ий ведучий: Побачимо, чиє ім'я напишуть учасники команди на цей раз. Приступаємо до голосування.

Конкурс ІУ  («Ти мені-я тобі»)
1-ий ведучий: Команди готують  одна одній  запитання, на обдумування 5хв.
2-ий ведучий: : Поки наші ерудити працюють над своїми завданнями ми проведемо конкурс серед глядачів. Зараз я буду зачитувати завдання для двох команд одночасно. Команда у якої готова відповідь піднімає руку. Якщо відповідь правильна, то ми її зараховуємо, якщо ні, то право відповіді надається другій команді. Виграє та команда, яка заробить найбільше балів, а її члени матимуть шанс потрапити у відбірну гру «ліги ерудитів». Отже , будьте уважні, кмітливі, ми починаємо конкурс .
Запитання глядачам:
1.На честь якого французького математика названо прямокутну систему координат (Декарта)
2.Оленка запитала Івася: «Скільки завдань ти виконав на контрольній роботі з алгебри» Івась відповів:»Половину від восьми, шість без голови і дев’ять без хвоста» (жодної)
3.Для чого використовують решето Ератосфена (для виділення множини простих чисел

4. Скільки букв у числі 3527737? (жодної)
5. У продавця є лише бідони по 30л і 50л. Як продавцеві продати 10л молока? (спочатку в 30л і виливаємо у 50л, а тоді знову 30л і
додаємо у 50л )
6.Швачка має кусок сукна довжиною 20м і щодня відрізаємо по 4м. На який день вон6а відріже останній раз (на 4-й)
7.Чим більше від мене беруть, тим більшою я стала. Хто я? (яма)
8.У скільки разів діагональ квадрата більша за його сторону?

1-ий ведучий: Молодці. Котра команда глядачів була сильнішою? А тепер послухайте ваше наступне завдання: складіть опис поняття, яке має ту ж назву, але з іншої галузі на математичну тему.
2-ий ведучий:   Отже, ерудити, ми готові послухати ваші запитання.(кожна із команд виголошує свої запитання і протилежна їй дають відповіді на них) Ми дуже дякуємо за такі цікаві запитання. І просимо визначитися, хто на цей раз  вніс вагомий внесок у складанні оповідання, (голосування)
1-ий ведучий:  Команди глядачів зачитують свої завдання.
Конкурс V (загадковий)
2-ий ведучий: Наступний конкурс загадковий.
Завдання І команді:
1.Як відомо, Піфагор віддавав перевагу здоровому харчуванню. Один з його висловів такий: «Будь-яким способом варто уникати і відтинати від тіла — хворобу, від душі — неуцтво, від шлунка — надмірність...». Один з овочів Піфагор цінував найбільше. Вгадайте, який? З нього можна при­готувати вареники і котлети, голубці, салат, його можна квасити і тушку­вати, без нього не зготуєш українського борщу. (Капуста)
Завдання ІІ команді:
Є в рослини, є у слові,
І в рівнянні також є.
І стержневий, й мичкуватий,
І кубічний, і квадратний.
Що це таке? (Корінь)

1-ий ведучий:Слово «корінь» прийшло в математику від арабів. Арабські вчені уяв­ляли квадрат числа, який виростає з кореня, як рослина, — й тому назива­ли коренями такі числа. Слово латинського походження «радикал» — та­кож нащадок кореня («рад екс» латиною). До речі, його сліди можна знайти навіть у словах редиска, редька та радикуліт — запалення нервових корінців
2-ий ведучий: А зараз пропонуємо загадку-кросворд (плакат)





2

















1





3


5

















































4































1.Коли друзів є багато,
І усі у справі,
Тоді мене складеним
Вони називають.
Якщо друг лиш одиниця,
То простим всі кличуть.
То ж скажіть, будь ласка, любі,
Як же звуться мої друзі?  ( Дільники.)

2.Чи базис, чи фундамент, чи основа,
Яке до степеня ви доберете слово?
(Основа.)

3.Більше я, ніж число,
В певну кількість раз.
 Я не він, не вона,
А воно щораз!
(Кратне.)

4.Я показник плюс основа,
Назвіть мене одним словом. (Степінь.)

5.Маленьким мене пишуть
Вгорі біля основи, Та сил багато маю,
 Я множу знову й знову
Основу на основу.
(Показник)
Я показник плюс основа, Назвіть мене одним словом. (Степінь.)



1-ий ведучий: Шановні гравці, кого на цей раз був найактивніший? (Голосування) Надіємось, що більше у вашому житті поразок не буде.
 2-ий ведучий: Шановні команди, у вас залишилося по 2 учасники………., кожен з яких має право поповнити «Лігу ерудитів» , але після того, хто з вас із слова бісектриса складе найбільше слів за 2хв. (музична заставка)
1-ий ведучий: Шановні учасники ми будемо дуже раді послухати вас. (учасники виступають, присутні оплесками визначають переможців)
2-ий ведучий: Я рада вітати переможців, велике спасибі за гру і успіхів вам на майбутнє, а подарунком хай буде це музичне вітання. До наступних зустрічей! (Музика)


Немає коментарів:

Дописати коментар